12 tips bij het inrichten van een social intranet

Kennis, applicaties en mensen samenbrengen in één platform

Gepubliceerd: 11-02-2019 | Whitepaper | Kennis, applicaties en mensen samenbrengen in één platform

Bij intranet denken we automatisch aan het smoelenboek, de planning voor de vrijdagmiddag-borrel en de verjaardagskalender. Vergeet dit beeld, een social intranet is nu een volwaardige digitale werkplek. Zorgmedewerkers hebben vanuit één centraal platform toegang tot belangrijke applicaties en documenten. Ook een collega benaderen is makkelijker dan ooit. Ben jij van plan om een intranet in Office 365 in te richten? Bekijk dan zeker deze 12 tips, succes gegarandeerd!

1.     Niet meer nadenken over technologie

Waar draait het nu eigenlijk om? Dat is het optimaal ondersteunen van zorgmedewerkers in hun taken, vandaag en morgen. Het intranet is een startplek voor alle werkzaamheden en moet daarom meegroeien met de behoeften en wensen van zorgmedewerkers. Het gaat dus helemaal niet om de techniek, maar het gaat erom dat zorgmedewerkers snel en makkelijk alle informatie en relevante personen kunnen vinden.

2.     Er is niets mis met standaard

Kies je voor Office 365, dan kies je voor continue verandering. Zodra jij aan de slag gaat met maatwerkoplossingen is het een kwestie van tijd voordat jouw oplossing verouderd is of niet meer naar behoren functioneert. De standaarden in Office 365 zijn uitgebreid genoeg om te voorzien in alle werkzaamheden van de zorgmedewerker. En je bent altijd automatisch voorzien van de laatste updates en innovaties.

3.     Maak persona’s, maar niet te veel…

Nieuwe software zoals een social intranet moet medewerkers zo goed mogelijk ondersteunen. Een medewerker op de financiële administratie zal dus heel andere wensen hebben dan een medewerker in de thuiszorg. Het is echter niet zo dat iedere medewerker totaal andere behoeften heeft. Gebruik daarom persona’s. Dit zijn ijkpersonen die symbool staan voor een groep medewerkers in jouw zorginstelling. Ze vertegenwoordigen allemaal bepaalde werkzaamheden en IT-voorkeuren. Zo ben je in staat om op groepsniveau maatwerk te leveren. Ga het gesprek aan met je medewerkers en breng goed in kaart wat wel of niet in het intranet komt.

Wil jij ook een toekomstbestendig intranet opzetten voor jouw zorgmedewerkers? Neem dan deze 12 tips door en gebruik ze in jouw verandertraject!

Download nu

Download nu dit kennisitem door onderstaand formulier in te vullen.

Partner

Debble Zorg

Met Debble Zorg bieden we één digitaal platform voor zorgmedewerkers zodat zij precies de juiste informatie op de goede plek hebben. Door de digitale tools zoals het intranet, protocollen, teams en de mobiele werkplek met elkaar te verbinden kunnen zorgmedewerkers eenvoudig samenwerken en zich richten op het verlenen van de best mogelijke zorg.

Profiel Debble Zorg ›
 
 

Downloaden: 12 tips bij het inrichten van een social intranet

 

Met deze download gaat u akkoord met de Privacy Statement van IntoHealthcare.

 

Blijf net als duizenden andere professionals op de hoogte van de laatste updates en schrijf u in voor onze nieuwsbrief:

Uw inschrijving is geregistreerd. Hartelijk dank voor uw aanmelding.