Onze fitness-data delen met onze verzekeraar? Waarom ook niet?

Publicatiedatum: afbeelding bij

Een Amerikaanse verzekeraar beloont klanten die hun fitness-data delen. Daar komen praktische en privacygerelateerde bezwaren bij kijken, maar Mark Lambrecht ziet ook veel voordelen. "Zodra het juiste kader is gecreëerd en alle consumenten duidelijk zijn ingelicht, ben ik ervan overtuigd dat iedereen graag mee op deze fitnesstrein zal springen", schrijft hij.

Wanneer we onze fitnessactiviteit delen, weten verzekeraars tot welk risiconiveau we behoren, beter dan op basis van criteria zoals leeftijd, geslacht of locatie. Verzekeraars kunnen daarom een premie voorstellen die beter past bij onze persoonlijke situatie. We kunnen ervoor zorgen dat onze kosten dalen door een gezondere levensstijl te leiden. En terwijl we dat doen, zullen ook het aantal ziektegevallen voor de verzekeraar verminderen. Een win-win situatie, mits het juiste kader is gecreëerd en alle consumenten duidelijk en volledig zijn ingelicht. 

Lees meer over de voordelen en valkuilen van het delen van onze fitness-data met onze zorgverzekeraars in dit opinie-artikel van Mark Lambrecht in Data News.

Profiel SAS

SAS

SAS is leider op het gebied van analytics. Met innovatieve analytics-, business intelligence-, data management-software en services, helpt SAS klanten op meer dan 75.000 locaties om sneller betere beslissingen te nemen. Al sinds 1976 levert SAS haar klanten wereldwijd ‘THE POWER TO KNOW’.

Profiel SAS ›