Kwaliteitsmanagement

Is uw zorginstelling klaar voor GDPR?

Is uw zorginstelling klaar voor GDPR?

Hij is nu al van kracht, maar vanaf 25 mei 2018 wordt hij actief gehandhaafd: de General Data Protection Regulation (GDPR). Deze verordening regelt hoe zorginstellingen, om moeten gaan met persoonsgegevens. In de aanloop naar GDPR wordt veel gevraagd van zorginstellingen. In dit document zetten we daarom de veelvoorkomende valkuilen op een rij.   Lees verder ›

Download nu

NEN 7510 compliancy in de Zorg

NEN 7510 compliancy in de Zorg

In de gezondheidzorg wordt de NEN 7510 gebruikt als richtlijn voor het veilig omgaan met informatie. Deze normering is een set aan richtlijnen, verplichtingen en aanbevelingen om ervoor te zorgen dat gevoelige informatie niet in verkeerde handen terecht komt. Vanaf december 2017 wordt een geactualiseerde versie van NEN 7510 vrijgegeven. Bent u hiervoor klaar in de praktijk?  Lees verder ›

Download nu

ISO 9001 in de zorg behalen door goed verandermanagement

ISO 9001 in de zorg behalen door goed verandermanagement

De Zeeuwse thuiszorgaanbieder Zorgstroom slaagt er in een hoog kwaliteitsniveau van zorg te garanderen, ondanks dat de markt, beleid en regelgeving steeds veranderen. Onlangs behaalde de zorgorganisatie het nieuwe ISO 9001:2015 certificaat. Lees in deze praktijkcase hoe het in kaart brengen van processen en de inzet van verandermanagement-software hielpen deze veranderingen succesvol door te voeren.   Lees verder ›

Download nu

Interne audit in de zorg: wat zijn de aandachtspunten?

Interne audit in de zorg: wat zijn de aandachtspunten?

Een audit is een systematische methode om na te gaan of de strategische, primaire, ondersteunende en besturende processen nog representatief zijn voor de werkelijke prestaties van de organisatie. De interne audit wordt door de medewerkers zelf gedaan. Hierbij is het doel om de procesgang te beoordelen en te verbeteren.  Lees verder ›

Download nu

Procesmanagement verbetert kwaliteit in zorg

Procesmanagement verbetert kwaliteit in zorg

Het zijn niet alleen ‘de handen aan het bed’ die de kwaliteit van zorg bepalen. Ook op andere terreinen zoals documentbeheer, beleid, personele en facilitaire zaken wordt op directe of indirecte wijze de kwaliteit bepaald. Om de kwaliteit te verbeteren richten zorgorganisaties zich in toenemende mate op procesmanagement.  Lees verder ›

Download nu

Klantcase De Zorggroep

Klantcase De Zorggroep

De Zorggroep wilde naar één ICT-omgeving voor de drie vestigingen. Hierbij was, vanwege de verwachte groei, een grote schaalbaarheid en een grote mate van flexibiliteit van belang. Ook moest het beheer vanaf een centrale locatie kunnen plaatsvinden.   Lees verder ›

Download nu